2. heinäkuuta 2012

...kirjapino käden ulottuvilla

Huomenna viimeinen työpäivä. Ylihuomenna junalla Turkuun ja sieltä mökille. Mökillä lukemista, uimista, lukemista, kirjoittamista, lukemista, jousiammuntaa, lukemista, ruoanlaittoa, lukemista, auringonottoa, lukemista... Ymmärsitte varmaan yskän.

Kävin tänään kirjakaupassa ja ostin osalla palkkarahoistani kaksi kirjaa. Nälkäpelin ensimmäistä osaa olin kaipaillut jo pitkään kirjahyllyyni, sillä toinen ja kolmas osa minulla jo oli. Rehellisesti sanottuna kyllä se ensimmäinenkin osa sieltä löytyi, mutta pokkarina. Pokkareissa ei vain ole sitä jotakin, tiedättekö? Ja onhan kovakantinen kirja kuitenkin sijoituksena ajatellen pitkäikäisempi...
Toinen löytö oli Patrick deWittin Puhdistautuminen. Olen lukenut kyseiseltä kirjailijalta vähän aikaa sitten western-tyyppisen kirjan Sistersin veljekset, ja ilahduin kovasti sen tuoreesta ja humoristisesta näkökulmasta kuluneeseen aiheeseen. Ja niinpä, kun näin Puhdistautumisen kannessa 1.95 euron hinnan, kaappasin sen mukaani kesälukemiseksi. En malta odottaa, että pääsen siihen käsiksi!

Mutta pakko on odottaa, sillä kävin myös kirjastossa, ja totta kai sieltäkin tarttui mukaan muutama romaani, niistä kiehtovimpina täytyy mainita Katja Ketun Kätilö ja Philip Pullmanin Rehti mies Jeesus & kieromieli Kristus. Jälkimmäinen kirjailija on minulle tuttu Universumien tomu -trilogiasta (sekin löytyy - tosin vielä yhtä kirjaa vajaana - yksityisestä kirjastostani), joten odotan kirjalta paljon. Edellinen kirja taas on saanut paljon kiitosta kirjamaailmassa.

Olen mökillä keskiviikosta sunnuntaihin, joten siltä ajalta on turha odottaa postauksia. Mökkimme on nimittäin saaressa, eikä sinne kulje sähköä. Ja vaikka kulkisikin, en käyttäisi sitä. Sähkötön, alkeellinen mökkielämä on minulle samankaltainen periaate kuin kovakantiset kirjat.

Hyvää kesää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti