10. heinäkuuta 2012

...ikkunaan törmäilevä kimalainen

Niin kuin lupasin, tänään on luvassa kirjaostoslistani. Kirjat ovat sellaisia, jotka olen lukenut, ja joita olen pitänyt niin hienoina, että haluan ne omakseni, jotta voisin lukea ne uudestaan milloin tahdon. Pidemmittä puheitta:

Douglas Adams: Linnunradan käsikirja liftareille - Nerokkaan scifikirjan jatko-osat eivät vakuuttaneet, mutta tämä ensimmäinen osa minun on pakko saada.
Andrei Makine: Venäläisiä unelmia
Susan Fletcher: Irlantilainen tyttö
Emmi Itäranta: Teemestarin kirja
J. K. Rowling: Harry Potter -sarjan kolme viimeistä osaa
Jack Kerouac: Matkalla (alkuperäinen versio) - Niille, jotka eivät ole perillä kirjamaailmasta, kerrottakoon, että tuo "alkuperäinen versio" on ilman kappalejakoa kirjoitettu, sekava, mielipuolinen, mutta mukaansatempaava teksti.
Cornelia Funke: Mustesydän ja Mustemaailma
Philip Pullman: Salaperäinen veitsi
Mika Waltari: Sinuhe egyptiläinen - Sydäntäriipivän toivoton, mutta hieno klassikko.
Lene Kaaberbol: Näkijän tytär, Näkijän amuletti ja Käärmeen lahja
Tove Jansson: Muumit ja suuri tuhotulva, Muumipapan urotyöt, Vaarallinen juhannus, Näkymätön lapsi, Muumilaakson marraskuu
Astrid Lindgren: Veljeni Leijonamieli ja Ronja Ryövärintytär - Tuosta jälkimmäisestä täytyy sanoa, että muistan edelleen, kuinka äiti luki sitä minulle ääneen, kun olin lapsi (ehkä hiukan alle eskari-ikäinen). Minulla on pieni toive, että jonakin päivänä voisin lukea sitä omalle lapselleni.

Onneksi minulla on vielä viisikymppiä kesätöiden palkasta kirjaostoksille varaamaani rahaa. Niillä saan antikvariaatista ostettuna lyhennettyä listaa ainakin kolmen-neljän kirjan verran.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti